W październiku uczniowie klas 8a i 8b pod kierunkiem nauczycielki matematyki Gabrieli Źrałek przygotowywali projekty pod hasłem: “Badamy prozdrowotne i proekologiczne zachowania rówieśników". Celem prac uczniów było zbadanie, jakie są opinie, doświadczenia i zwyczaje ich rówieśników, związane z zachowaniami prozdrowotnymi lub proekologicznymi.
Przy opracowywaniu projektów uczniowie wykorzystali i zastosowali w praktyce wiadomości zdobyte na matematyce w pierwszych tygodniach tego roku szkolnego. Zadanie polegało na opracowaniu prawidłowej ankiety o tematyce prozdrowotnej lub proekologicznej, przeprowadzeniu badania ankietowego na grupie min. 50 rówieśników, a następnie na opracowaniu danych liczbowych i przedstawieniu wyników badania w postaci diagramów procentowych. Całość miała zostać zaprezentowana w formie plakatu.
Częścią projektu były wystąpienia na forum klasy, kiedy to uczniowie relacjonowali kolegom przebieg swoich badań, prezentowali otrzymane wyniki i formułowali wnioski. Uczniowie starali się też dociec, od czego zależały otrzymane odpowiedzi, czy są to wyniki obiektywne i miarodajne, czy świadczą dobrze, czy źle o współczesnej młodzieży.
Prezentowanie projektów było bardzo pouczające, wiele osób podniosło poziom swojej świadomości ekologicznej i zdrowotnej.
Serdecznie dziękuję moim uczniom za zaangażowanie i pracę włożoną w przygotowanie projektów – Gabriela Źrałek.