Uczniowie klasy piątej mieli niezwykłą lekcję biologii, którą prowadziła pani Aleksandra Żółtak. Zajęcia miały charakter praktyczny i skupiły się na badaniu komórek zwierzęcych.
W ramach lekcji uczniowie samodzielnie pobrali próbki komórek z nabłonka jamy ustnej, które następnie zostały wybarwione odczynnikiem Giemsy. Dzięki temu mogli za pomocą mikroskopów dokładnie obserwować struktury komórkowe.
To doświadczenie nie tylko pozwoliło im zobaczyć, jak wyglądają komórki “na żywo", ale także zrozumieć ich różnorodność i funkcje.
Podczas zajęć uczniowie mieli okazję stosować metodę naukową. Formułowali pytania, hipotezy badawcze, prowadzili obserwacje, a następnie analizowali swoje wyniki. Pani Aleksandra z pasją wprowadzała ich w tajniki biologii, co z pewnością pobudziło ich ciekawość i zachęciło do dalszego zgłębiania wiedzy.
Uczniowie klasy ósmej mieli okazję wziąć udział w kreatywnym projekcie, podczas którego tworzyli modele DNA z żelek. Zajęcia prowadziła pani Aleksandra Żółtak, która wprowadziła uczniów w tematykę struktury DNA w sposób angażujący i zabawny.
Uczniowie, mieli za zadanie stworzyć trójwymiarowe modele podwójnej helisy DNA przy użyciu kolorowych żelek oraz innych materiałów, takich jak wykałaczki czy pianki. Dzięki temu ćwiczeniu mogli zobaczyć, jak wyglądają różne elementy budowy DNA.
Tworzenie modeli nie tylko sprzyjało lepszemu zrozumieniu struktury i funkcji DNA, ale także rozwijało umiejętności współpracy i kreatywności wśród uczniów.
Na koniec zajęć każda grupa zaprezentowała swoje dzieło, opisując zastosowane kolory i kształty, co dodatkowo wzbogaciło ich wiedzę na temat genetyki.
Pani Aleksandra skutecznie połączyła naukę z zabawą, co zainspirowało młodych biologów do dalszego zgłębiania tajników nauki o życiu.
Uczniowie klasy siódmej na lekcji biologii powtarzali temat dotyczący budowy i funkcji skóry. W ramach zajęć każdy z nich miał za zadanie stworzyć samodzielnie trójwymiarowy model skóry przy użyciu plasteliny.
Dzięki temu ćwiczeniu mogli nie tylko rozwijać swoje umiejętności manualne, ale także lepiej zrozumieć, jak zbudowana jest skóra i jakie pełni funkcje w organizmie. Po zakończeniu pracy, uczniowie zaprezentowali swoje modele, omawiając ich budowę i znaczenie.